By Published On: 3.3.2023Categories: 0 Comments

Úvod

Cestovní kancelář Cláritas se zrodila ze skupiny historiků umění, odborníků na památky, archeologů a oficiálních turistických průvodců, milovníků historie, umění a kultury. Společnost organizuje prohlídky ve městech Jaén, Granada a Almería za účelem seznámit zájemce s historií a dědictvím těchto andaluských měst. Jejich cílem je seznámit lidi s historií, stopami dávných civilizací a pohnutou historií, kterou prožili.
Ve společnosti jsou si vědomi přidané hodnoty, kterou mají lidé s většími zkušenostmi. A v cestovním ruchu jsou zkušenosti a znalosti opravdu důležité. Díky znalostem „staršího bratra“ se ve firmě vytvořila potřebná součinnost, aby pracovníci, pro které bylo obtížnější cestovat nebo měli problém s rozvrhem prohlídek, mohli předávat své znalosti a zkušenosti a zároveň mohli provádět návštěvy ve dvojicích s mladšími zaměstnanci a tím předávat tyto informace dynamickým, příjemným a zábavným způsobem a vytvářet tak při svých prohlídkách kulturní zážitky.

Základní informace

Název společnosti: PRINT GRANADA
Velikost společnosti: < 10
Lokalita: Granada, Španělsko
Odvětví: cestovní ruch
Forma subjektu: obchodní společnost

Pracovní příběh

Všichni ve společnosti Cláritas chápou, jaké to je být demotivovaný a jak je důležité cítit se v práci užitečný. Každý z členů týmu zažil, jaké to je pracovat v něčem, co ho nemotivovalo, pracovat ve firmách, kde se kvůli pracovnímu prostředí stávalo každodenní chození do práce noční můrou. Někteří z nich trpěli syndromem vyhoření a prošli si další špatné zkušenosti souvisejícími s nepříznivým pracovním prostředím. Po takových zkušenostech z různých zaměstnání, kde bylo nepříjemné pracovní prostředí, nedostatek motivace a další neuspokojivé faktory pracovního prostředí, se rozhodli opustit společnosti, ve kterých pracovali, a založit firmu. Zde se každý zaměstnanec liší svým profesním zázemím a handicapem bylo vytvořit tým, který by uměl posílit lidské zdroje různého věku.

Motivovat je to správné slovo. Důležité je dát pracovníkovi hodnotu a poskytnout mu jeho místo, aby díky symbióze týmu mohl využít veškerý svůj potenciál a také se něco naučit od ostatních kolegů. Při jejich praxi „velkého bratra“ je pro produktivitu zaměstnance nejdůležitější, aby se cítil motivovaný a měl pocit, že je součástí poslání společnosti. Z tohoto důvodu věří, že personalisté musí dobře znát lidskou hodnotu svých starších pracovníků a velmi svědomitě se snažit o to, aby z nich vytěžili veškerý jejich potenciál.

Jejich práce spočívá v tom, že vždy organizují prohlídky měst Jaen, Granada a Almeria s cílem seznámit účastníky s historií a dědictvím těchto andaluských měst dynamickou a zábavnou formou a zajistit jim tak kulturní zážitek. K tomu jim pomáhá kombinace staršího pracovníka s mladým. Aby zajistili kompletní zkušenost a aby se mladí i starší lidé ztotožnili s turistickým zážitkem, vytvořili zážitek kulturní.

Užitečné postřehy

Překážky, které museli několikrát překonat, se často týkaly věku samotného pracovníka. Zaměstnanec musí být motivován, aby se cítil užitečný a byl součástí týmu. Věk je jen číslo. V jejich případě byla tato praxe ve firmě všemi a bez podmínek přijata. Všichni jejich zaměstnanci byli přesvědčeni, že hybridní zkušenosti mladých a zkušených poradců v cestovním ruchu povedou k úspěchu. Tuto zkušenost rozvíjeli zhruba dva roky. Ale opravdu stačí jen pár sezení, aby bylo vidět, že se spolupracovníci při práci cítí v harmonii. Úspěch spočívá v pochopení toho, že se často stává, že je to sám zaměstnanec, koho věk brzdí a blokuje.

Návrhy k zamyšlení

Je všeobecně známo, že zkušenost je důležitá, a v oblasti cestovního ruchu o to vice. Dobrý turistický průvodce je ten, kdo prošel tzv. tisíci bitvami. Musíme si uvědomit hodnotu a potenciál našich starších pracovníků a hledat způsoby, jak jejich zkušenosti prokazovat.

Klíčová slova

motivace, zkušenosti, hodnota týmu