By Published On: 1.2.2023Categories: 0 Comments

Úvod

Společnost Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. je součástí skupiny DPDgroup. Se svými téměř 2000 kurýry a 1350 výdejními místy Pickup je DPD největším soukromým přepravcem balíků v České republice. Jako jediný přepravce na trhu nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup využívá DPD přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručuje do 230 zemí světa. DPDgroup je zcela CO2 neutrální společnost. Svou uhlíkovou stopu při doručování zásilek a provozu dep soustavně snižuje a veškeré své emise plně kompenzuje prostřednictvím nejrůznějších ekologických projektů, které jsou součástí strategie DrivingChange.

Základní informace

Název společnosti: Direct Parcel Distribution CZ
Velikost společnosti: > 250
Lokalita: Praha, Česká republika
Odvětví: Přeprava a logistika
Forma subjektu: Obchodní společnost

Pracovní příběh

Pokud má podnik dlouhodobou vizi zůstat na trhu a být úspěšný, musí mít zaměstnance, kteří jsou loajální, a hlavně ochotni pracovat. V takové společnosti je péče o zaměstnance včetně seniorů nezbytná. Lidé potřebují vnímat, že jsou individuality, kterých si společnost cení, že je jejich práce důležitá a vedení se o ně zajímá.

DPD staví na rodinných principech, přátelské atmosféře a vzájemné zodpovědnosti. V době, kdy společnost velmi prosperovala, se začalo více přemýšlet o firemní vizi, firemních hodnotách a péči o zaměstnance. Bylo zjištěno, že řada procesů nebyla nastavena správně. Proto se začalo uvažovat o kompletní změně péče o zaměstnance, zejména v oblasti zjednodušení procesů, smluv, benefitních schémat, bonusových schémat apod. A tehdy nastalo období, kdy se v oblasti HR změnilo téměř všechno.

Jednou z významných částí změn v rámci benefitů bylo, kromě jiného, zavedení tzv. Cafeterie – nástroje pro správu zaměstnaneckých výhod. Zaměstnanci ji ze začátku nenáviděli, ale později pochopili její výhody a začali ji milovat. V DPD je pravidelně vyhodnocována spokojenost zaměstnanců a na jejím základě je pak upravován i systém benefitů. Zavedli také tzv. benefity na míru, možnost zaměstnanců zvolit si formu benefitů pro následující rok, a na základě toho lze rozpoznat, jak se volba benefitů mění dle momentálních potřeb nebo věku jejich zaměstnanců.

V DPD vždy dbají na to, aby jakákoliv změna, kterou zavádí, byla řádně všem zaměstnancům komunikována. Navštěvují všechna depa a s každým zaměstnancem hovoří osobně a vysvětlují, jaký na ně bude mít změna dopad. Jakoukoliv další změnu podporují komplexní kampaní a každý zaměstnanec má tak možnost se ke změnám vyjádřit. Na toto se nabaluje celá řada dalších aktivit, které jsou obměňovány dle aktuální situace a zájmu zaměstnanců.

Každé dva roky rovněž dělají kompletní průzkum spokojenosti zaměstnanců, z nichž zejména otázky týkající se age managementu jsou velmi vysoce hodnoceny. Tento průzkum je anonymní, objektivita daného nástroje je tedy zajištěna.

Užitečné postřehy

Přístupem, který zvolili, pokryjí všechny generace, které ve společnosti pracují, a respektují tak jejich individuální potřeby. Pochopili, že když dají svým zaměstnancům zodpovědnost a zároveň volnost, a když integrují pracovní a osobní život, bude to mít pozitivní dopad na obě strany. Začali tak přemýšlet o všech typech lidí v podniku a upřednostňovat individuální přístup. Flexibilita možností péče o zaměstnance (benefičního balíčku) umožnila zaměstnancům zvolit si, co jim v jejich životě momentálně vyhovuje nejvíce. S daným balíčkem aktivit a benefitů lze pracovat pružně, a zařadit je do systému v okamžiku, kdy je o ně zájem.

Ve společnosti se na základě zavedených postupů za poslední roky výrazně snížila fluktuace. Všímají si také, že mají velký podíl loajálních zaměstnanců, a to nejenom v kancelářích, ale i ve skladech, navzdory tomu, že je to práce velmi náročná a je v ní velký podíl manuální práce.

Návrhy k zamyšlení

Doporučení společnosti: Nerozhodujme za lidi. Ptejme se jich, poslouchejme, co jim vadí, a co chtějí.

Klíčová slova

přeprava, distribuce, soukromý přepravce, kurýr, Cafeterie, benefiční balíček, individuální přístup, komunikace